Prevádzkový poriadok
Sociálne služby Myjava, n.o., Nám. M.R. Štefánika 560/4, Myjava,
Domov sociálnych služieb pre deti a dospelých ÚSVIT, Hoštáky 12,
907 01 Myjava, IČO: 36 119 610,
tel.č. 034/621 2483, dssmyjava@mail.t-com.sk
Prevádzkový poriadok zariadenia Domova sociálnych služieb pre deti
a dospelých ÚSVIT je vypracovaný v zmysle § 24 zákona NR SR č. 355/2007 Z.z
o ochrane podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších predpisov a v súlade s § 10 vyhlášky MZ SR č. 527/2007
Z.z. o podrobnostiach o požiadavkách na zariadenia pre deti a mládež.
Obsah :
- Identifikačné údaje prevádzkovateľa zariadenia
- Sociálne zariadenie
- Dispozičné usporiadanie zariadenia
- Organizácia režimu klientov DSS
- Organizácia výchovno-vzdelávacieho procesu
- Opatrenia na predchádzanie nadmernej statickej záťaže
- Podmienky pohybovej aktivity
- Opatrenia na predchádzanie vzniku a šírenia prenosných ochorení
- Opatrenia na podporu a rozvoj zdravia
- Opatrenia pri príznakoch akútneho prenosného alebo parazitárneho ochorenia
- Zabezpečenie stravovania
- Zabezpečenie pitnej vody, odkanalizovanie, vykurovanie a ohrev TÚV
- Zabezpečenie čistoty a údržby jednotlivých priestorov zariadenia
- Starostlivosť o vonkajšie priestory
- Skladovanie posteľnej bielizne a manipulácie s ňou, vrátane jej výmeny
- Skladovanie detských plienok a manipulácia s nimi
- Zneškodňovanie tuhého odpadu, frekvencie vyprázdňovania odpadových nádob,
ich čistenie a dezinfekcia
- Dodržiavanie zákona o ochrane nefajčiarov č. 377/2004 Z.z.
- Telefónne čísla tiesňových volaní, ak ide o mimoriadnu situáciu
Identifikačné údaje prevádzkovateľa zariadenia
Názov: Sociálne služby Myjava, n.o.,
Adresa: Nám. M.R. Štefánika 560/4,
IČO: 36 119 610
DIČ: 202 1764 184
Telefonický kontakt: 034/6907 119, 034/621 24 83
Zriaďovateľ: Mesto Myjava
Právna forma: nezisková organizácia
Email: jana.galikova@myjava.sk, dssmyjava@mail.t-com.sk
Štatutárny zástupca: Mgr. Jana Gáliková
Druh zariadenia sociálnych služieb
1. Sociálne služby sú poskytované v zmysle § 36 zákona NR SR č.448/2008 Z.z. o sociálnych
službách a o zmene a doplnení zákona č.455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení
neskorších predpisov.
2. Domov sociálnych služieb pre deti a dospelých ÚSVIT v Myjave /ďalej len DSS/ je sociálne
zariadenie, ktoré poskytuje sociálnu službu ambulantnou formou, na riešenie nepriaznivej
sociálnej situácie z dôvodu ťažkého zdravotného postihnutia, nepriaznivého zdravotného stavu.
3. V domove sociálnych služieb sa poskytuje sociálna služba fyzickej osobe, ktorá je odkázaná
na pomoc inej fyzickej osoby a jej stupeň odkázanosti je najmenej V podľa prílohy č. 3. zákona
NR SR č.448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č.455/1991 Zb.
o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov.
4. Do zariadenia sú prijímané deti od 2 rokov veku.
5. Do zariadenia nie sú prijímaní klienti, u ktorých dochádza k akútnym prejavom psychických
porúch ohrozujúcich okolie.
6. V DSS sa:
a) poskytuje:
- pomoc pri odkázanosti na pomoc inej fyzickej osoby,
- sociálne poradenstvo
- stravovanie
b) zabezpečuje
- pracovná terapia
- záujmová činnosť
- výchova pre deti
7. V objekte je elokovaná pomocná trieda Špeciálnej základnej školy v Myjave, ktorá
zabezpečuje výchovno – vzdelávaciu prácu s deťmi v školopovinnom veku.
8. Denná prevádzka sa riadi prevádzkovým poriadkom.
Dispozičné riešenie zariadenia
- veľkostný typ zariadenia je pavilónový, ktorý bol účelovo postavený ako predškolské
zariadenie, objekt po komplexnej rekonštrukcii, má prízemie a podlažie a v druhom pavilóne
je trieda pre predškolákov, dvor je spoločný s materskou školou, niektoré časti dvora využíva
len DSS a zasa niektorú časť len materská škola, areál je oplotený.
- objekt je vykurovaný diaľkovo, dodávka teplej vody s ohrevom je zabezpečená z hospodárskej
budovy materskej školy.
- objekt je zásobovaný vodou z verejného vodovodu.
- objekt je odkanalizovaný a napojený na mestskú kanalizačnú sieť.
- komunálny odpad sa uskladňuje v kontajneroch a je odvážaný na základe zmluvy s firmou
Brantner
- všetky miestnosti sú prirodzene osvetlené a priamo vetrateľné.
- kapacita zariadenia je 30 klientov
- stavebné riešenie zariadenia: tretí pavilón prízemie - vchod, dielňa /3,50 m x 3,60 m/
využíva sa na ručné opracovanie dreva a kovu základnými metódami, úprava povrchov
a kompletovanie výrobkov – využívaná denne po 2 hodiny, kancelária /1,70 m x 3 m/ využívaná
na administratívu a konzultácie s rodičmi využívaná denne, chodba /2,20 m x 3,60 m/- umiestnené
sú na nej skrinky – každý klient má označenú svoju, kde si odkladá osobné veci využívaná denne,
šatňa /6,50 m x 3,50 m/ - slúži na prezliekanie zamestnancom využívaná denne, sociálne
zariadenia klienti – WC, sprcha, umývadlá /4,60 m x 4,30 m/, sociálne zariadenie personál:
WC /3,20 m x 1,60 m/, sprcha /1,70 m x 2,50 m/, jedáleň /3,60 m x 5,90 m/ slúži klientom
na konzumáciu jedla využívaná denne 2x, podávame desiatu a obed, výdajňa stravy
/2,15 m x 3,70 m/ - prebieha tu výdaj stravy a pitia, následne umývanie, sanitácia
a dezinfekcia prostredia využívaná denne, herňa /6 m x 6 m/ klienti tu uskutočňujú
spoločenské hry, tanec, skladanie a vkladanie predmetov, individuálna práca s klientom
využívaná denne, oddychová miestnosť /5,80 m x 5,50 m/ slúži na cvičenie 1 hodinu
denne (ráno) a potom na odpočinok klientov využívaná denne, miestnosť na arteterapiu
– vykonáva sa tu práca s hlinou, maľovanie farbami, práca s papierom a iným
materiálom využívaná denne, elektroliečba – využívajú sa tu stroje ENDOMED a SONOPLUS,
vodoliečba – vaňa pre celotelovú podvodnú masáž s perličkou a výrivkou a končatinová vaňa
využíva sa denne pre indikovaných klientov, šatňa k vodoliečbe 1,7 m x 1,7 m, WC k vodoliečbe
0,9 m x 1,8 m poschodie – elokovaná trieda špeciálnej základnej školy 2,10 m x 5,10 m
– prebieha výučba školopovinných detí, sociálne zariadenie elokovanej triedy 2,60 m x 1,45 m,
šatňa pre pracovníka vodoliečby spolu s WC a trieda na individuálnu prácu s klientom – využívaná
denne
v druhom pavilóne na prízemí priestor pre deti predškolského veku tvoria nasledovné miestnosti:
zádverie /3,6 m2/, spojovacia chodba /6,9 m2/, hygienická miestnosť /2xWC + 2x umývadlo + sprchovací
kút/-6,96m2, denná miestnosť menšia, denná miestnosť väčšia /30,4 m2/ - využíva sa na predškolskú
výchovu klientov využívaná denne.
- do oboch pavilónov je klientom na prízemí je zabezpečený bezbariérový prístup
Organizácia režimu dňa klientov
- prevádzka je zabezpečená denne od 6,00 hod. do 16,30 hod., sobota, nedeľa,
sviatok – mimo prevádzky
- otváranie objektu – objekt otvára zamestnanec, ktorý príde na pracovisko o 6,00 hodine,
zatvára zamestnanec, ktorý odchádza z pracoviska
- každý klient a zamestnanec má v zariadení prezúvky, ktoré využíva vo vnútri zariadenia,
mimo neho využíva obuv v ktorej príde do zariadenia
- uzatvorenie objektu – uzatvára zamestnanec, ktorý posledný odchádza z pracoviska
Organizácia výchovno-vzdelávacieho procesu
- prestávkový režim – je individuálny podľa potrieb klienta, je trávený v oddychovej
miestnosti alebo vonku
- pobyt vonku jedna až dve hodiny denne
- organizácia v jednotlivých priestoroch zariadenia
- tretí pavilón prízemie
- dielňa využíva sa na ručné opracovanie dreva a kovu základnými metódami, úprava povrchov
a kompletovanie výrobkov – využívaná denne po 2 hodiny,
- kancelária využívaná na administratívu a konzultácie s rodičmi využívaná denne, - chodba,
umiestnené sú na nej skrinky – každý klient má označenú svoju, kde si odkladá osobné veci
využívaná denne
- šatňa - slúži na prezliekanie zamestnancom využívaná denne,
- sociálne zariadenia klienti – WC, sprcha, umývadlá,
- sociálne zariadenie personál: WC, sprcha,
- jedáleň slúži klientom na konzumáciu jedla využívaná denne 2x, podávame desiatu a obed,
- výdajňa stravy - prebieha tu výdaj stravy a pitia, následne umývanie, sanitácia a dezinfekcia
prostredia využívaná denne,
- herňa klienti tu uskutočňujú spoločenské hry, tanec, skladanie a vkladanie predmetov,
individuálna práca s klientom využívaná denne,
- oddychová miestnosť slúži na cvičenie 1 hodinu denne (ráno) a potom na odpočinok klientov
využívaná denne,
- miestnosť na arteterapiu – vykonáva sa tu práca s hlinou, maľovanie farbami, práca
s papierom a iným materiálom využívaná denne,
- elektroliečba – využívajú sa tu stroje ENDOMED a SONOPLUS ,
- vodoliečba – vaňa pre celotelovú podvodnú masáž s perličkou a výrivkou a končatinová vaňa
využíva sa denne pre indikovaných klientov,
- šatňa k vodoliečbe, WC k vodoliečbe
poschodie:
– elokovaná trieda špeciálnej základnej školy – prebieha výučba školopovinných detí,
- sociálne zariadenie elokovanej triedy,
- šatňa pre pracovníka vodoliečby, WC
- trieda pre individuálnu prácu s klientom – využívaná denne.
- v druhom pavilóne na prízemí priestor pre deti predškolského veku tvoria nasledovné miestnosti:
- zádverie,
- spojovacia chodba,
- hygienická miestnosť /2xWC + 2x umývadlo + sprchovací kút/,
- denná miestnosť menšia – využíva sa na individuálnu prácu,
- denná miestnosť väčšia - využíva sa na predškolskú výchovu klientov využívaná denne.
Čas | Činnosť |
6:00 - 8:00 | Príchod klientov do zariadenia, hry, pohybové cvičenia, edukačné aktivity Ranný kruh – spoločné diskutovanie, plán aktivít |
8:00 - 9:00 | Ranné cvičenie, spoločenské hry |
9:00 - 9:30 | Osobná hygiena, desiata |
9:30 - 11:15 | Edukačné aktivity, pobyt vonku |
11:15 - 12:00 | Osobná hygiena, obed |
12:30 - 14:00 | Individuálny odpočinok, pohybové a relaxačné cvičenie |
14:00 - 16:00 | Individuálna činnosť, voľné hry, odchod klientov zo zariadenia |
Opatrenia na predchádzanie nadmernej statickej záťaže
- druh nábytku ( prispôsobenie výšky telesným rozmerom klientov, zohľadnenie sedenia ľavorukých klientov)
- spôsob usporiadania pracovných miest klientov pri edukačnom procese zabezpečenie ich striedania
na pracovných miestach z dôvodu zabránenia jednostranného zaťaženia svalových skupín tela
Opatrenia na predchádzanie vzniku a šírenia prenosných ochorení
- povinnosti zamestnancov zariadenia ( dodržiavať osobnú hygienu, hlásiť zmenu zdrav. stavu,
príp. vyhľadať lekára)
- zariadenie môže navštevovať len klient: zdravotne spôsobilý na pobyt v kolektíve, neprejavuje
príznaky prenosného ochorenia, nemá nariadené karanténne opatrenie.
- ranný filter klientov do zariadenia vykonáva zamestnanec, ktorý klienta prevezme od rodiča.
Vykonáva sa na chodbe, zameriava sa na viditeľné prejavy klienta a pohovorom s rodičom. Ak je
klient viditeľne chorý zamestnanec ho odmietne po dohode s vedúcou zariadenia.
- iné opatrenia ( pravidelné dopĺňanie toaletných potrieb na osobnú hygienu rúk pri umývadlách
v zariadeniach na osobnú hygienu klientov, je zabezpečené individuálne podľa potreby upratovačkou
zariadenia)
- možnosť umytia rúk klientov vo WC je zabezpečený prívodom teplej vody
- individualizácia predmetov osobnej hygieny ( uteráky – denne sa kontrolujú a keď sú znečistené
vymenia sa podľa potreby)
- pri zvýšenom výskyte akútnych respiračných ochorení ak počet neprítomných klientov presiahne
20 % z celkového počtu klientov oznámi túto skutočnosť príslušnému RÚVZ a preruší prevádzku
celého zariadenia.
Upratovačka zariadenia, ktorá zodpovedá za čistotu a vykonáva sanitáciu priestorov má k
dispozícii miestnosť na prezliekanie a samostatnú miestnosť, v ktorej je inštalovaná výlevka s
prívodom teplej vody. Poskytuje sa jej osobný ochranný pracovný odev a obuv - pracovné oblečenie,
gumené rukavice, toaletné potreby podľa potreby.
Upratovačka je povinná denne umyť podlahy, rohožky, odpadové koše, obkladačky, kľučky dverí, drez
na riad, umývadla a vykonať ich dezinfekciu, vyniesť smeti z odpadových košov, umyť sociálne zariadenia
čistiacimi a dezinfekčnými prostriedkami. Upratovačka je povinná v rámci celkového upratovania najmenej
za štvrťrok vykonať umytie okien, vykurovacích telies, svietidiel, vyprášiť paplóny a podušky. Vaňa
celotelová a vaňa nožná sa umyje a dezinfikuje po každom klientovi vykonáva pracovník, ktorý podáva
vodoliečbu.
V prevádzke sa dodržiavajú hygienické a proti epidemické predpisy a opatrenia.
Prevádzka je udržiavaná v čistote a poriadku.
Spôsob a frekvencia upratovania zariadenia
Spôsob upratovania | Frekvencia upratovania | |
Podlahy obkladačky Kľučky dverí Koše na odpadky nábytok umývadlá |
umytie teplou vodou s prídavkom saponátu a dezinfekčného prostriedku na báze chlóru napr. JAR, PUR, SAVO, DOMESTOS, BREF
|
Denne |
Rohožky
|
Pokryť handrou namočenou v DP SAVO
|
Denne
|
umyvárne, sprchy, WC |
Umývanie Dezinfekcia SAVOM,DOMESTOSOM Vysypanie odpadových košov |
Denne
|
Areál zariadenia | Skrášľovanie okolia | podľa potreby |
Hrabanie trávy, odhŕňanie snehu | Sezónne | |
Hrabanie lístia | Sezónne | |
Hračky
|
Umývanie – ponoriť do DP, prípr. Potrieť handrou namočenou v DP Dezinfekcia SAVOM |
1x za 14 dní |
Koberce, matrace, sedačky, kreslá
|
Potrieť handrou namočenou v DP BREF | 1x za 14 dní |
Postup pri mechanickej očiste a dezinfekcii povrchových plôch miestností
a zariaďovacích predmetov
Dezinfekcia je zameraná na ničenie choroboplodných zárodkov a je preventívnym opatrením
na zamedzenie vzniku a šíreniu prenosných ochorení.
Mechanická očista miestností a priestorov zariadení je vykonávaná vysávaním, prípadne
pozametaním daných priestorov. Následne sa vykoná umytie podlahy na vlhko s použitím
bežných detergentných prostriedkov.
Pravidelná dezinfekcia prípravkami na báze chlóru, napr. SAVO, DOMESTOS, CHLORAMIN T
je vykonávaná raz týždenne, spravidla v piatok, okrem zariadení na osobnú hygienu, kde sa
táto dezinfekcia vykonáva denne. Pri používaní dezinfekčných prípravkov postupujeme podľa
priloženého návodu výrobcu a dodržania doby expozície.
Opatrenia pri príznakoch akútneho prenosného alebo parazitárneho ochorenia
Akútne ochorenie
- je zabezpečená izolácia klienta mimo kolektívu, následné telefonické informovanie rodiča
o stave klienta, aby si čo najskôr pre klienta prišiel.
Parazitárne ochorenie (pedikulóza – zavšivavenie)
- pri zistení výskytu vší doporučí pracovník rodičom klienta návštevu obvodného lekára
alebo dermatovenerológa
- s výskytom vší v zariadení okamžite oboznámi všetkých rodičov osobne, resp. formou
oznamu na nástenke pre rodičov
- všetky klienti v kolektíve, pedagógovia aj rodinní príslušníci si musia umyť vlasy šampónom
proti všiam. Šampóny je možné kúpiť v lekárňach, existuje niekoľko druhov (napr. Diffusil,
Parasidose, Capisan a iné). Pri ich používaní je potrebné postupovať podľa priloženého návodu
na použitie. Doporučuje sa aj vyčesávanie vší špeciálnym hrebeňom.
- osobnú a posteľnú bielizeň je potrebné vyvariť, resp. vyprať pri vysokých teplotách,
dôkladne vysušiť a vyžehliť.
- čiapky, šatky, šály, iné odevy (prípadne plyšové hračky, ak s nimi prišla hlava klienta do
kontaktu), ktoré nie je možné vyvariť, je potrebné vyprať minimálne v dvoch cykloch pri odporúčaných
teplotách, dôkladne vysušiť, vystaviť účinkom slnečného žiarenia, prípadne postriekať prípravkom
na lezúci hmyz (napr. Biolitom)
- zásadné je dôsledné dodržiavanie osobnej hygieny. Každý člen kolektívu musí používať
vlastné predmety osobnej hygieny (uterák). Je potrebné zabrániť ich vzájomnému požičiavaniu.
To isté platí aj v prípade šálov, čiapok, šatiek, prípadne iných pokrývok hlavy. Dôležité je pravidelné
umývanie sa, kúpanie, čistota odevu, častá výmena osobnej a posteľnej bielizne
- do zariadenia bude prijatý klient až po odvšivavení
- použitie šampónu je nutné zopakovať po 14 dňoch v celom kolektíve aj v rodine.
Úrazy, lekárnička – lekárnička je vybavená základným materiálom, je umiestená v kancelárii,
pravidelne sa dopĺňa..
Opatrenia na podporu a rozvoj zdravia
- spôsob uplatňovania zákona o ochrane nefajčiarov - vo všetkých priestoroch DSS je
zakázané fajčiť. Zákaz fajčenia je označený na vstupných dverách.
Podmienky pohybovej aktivity
- vykonávané v priestoroch zariadenia je cvičenie na fit loptách, žinenkách, vonku na ihrisku
preliezanie, skákanie, hra s loptou, posilňovanie, beh.
- prezliekanie klientov do dielne alebo na cvičenie je zabezpečené v oddelenej miestnosti
zvlášť pre chlapcov a pre dievčatá
Zabezpečenie stravovania
- stravovanie je zabezpečené odberom stravy zo stravovacieho zariadenia prislúchajúceho
predškolskému zariadeniu patriacemu mestu Myjava – Materskej školy Hoštáky.
- prípravu stravy zabezpečuje personál školskej jedálne pri Materskej škole Hoštáky,
ktorý zodpovedá za dodržiavanie technologických postupov, za hygienickú a zdravotnú nezávadnosť
použitých potravín. Vzorku z každého pripraveného jedla uchováva 48 hodín v chladničke,
v uzatvorených sklenených nádobách.
- strava sa poskytuje v súlade zo zásadami zdravej výživy, s prihliadnutím na vek a zdravotný
stav stravníkov a podľa určených stravných jednotiek.
- strava sa vydá z hospodárskej budovy, kde sa pripravuje a do zariadenia sa prepravuje
v hygienicky nezávadných várniciach, ktoré sú určené na prepravu stravy.
- v zariadení sa poskytuje desiata a obed
- klientovi, ktorému sa poskytuje sociálna služba je povinný odobrať jedno jedlo denne,
ak má zdravotné problémy, výnimku môže povoliť riaditeľka, n.o. alebo vedúca DSS.
- strava sa pripravuje podľa jedálneho lístka. Jedálny lístok zostavuje stravovacia komisia
zriadená primátorom mesta, je trojčlenná. Jej členmi sú zdravotný pracovník, vedúca stravovacej
prevádzky a hlavný kuchár.
- čas podávania stravy pre klientov je nasledovný:
desiata: 9,00 hod.
obed: 11,30 hod.
- pitný režim k jedlu zabezpečuje Materská škola Hoštáky
- pitný režim mimo jedla zabezpečuje DSS prostredníctvom svojich zamestnancov
- v DSS nachádza len výdajňa stravy, kuchyňa, kde sa pripravuje jedlo je vzdialená od zariadenia
50 metrov
Desiata a hlavné jedlo sa podáva klientom v jedálni po príslušnej úprave stolov v čase od 9,00 hod
do 9,30 hod a od 11,15 hod. do 12,00 hod. Za kvalitu a predpísané množstvo stravy zodpovedá
vedúca jedálne a hlavná kuchárka, hygienu a kultúru stolovania zodpovedá vedúca zariadenia.
Za zabezpečenie zisťovania počtu stravníkov aj pitný režim zodpovedá vedúca zariadenia.
Za organizáciu a výchovný proces pri jedle, správne sedenie, stolovanie zodpovedajú
zamestnanci zariadenia. Vedú klientov k osvojeniu si návykov a kultúrneho správania sa
pri stole. V maximálnej miere pritom uplatňujú individuálny prístup ku klientom. Počas jedla
zamestnanci klientov nenásilne usmerňujú. Do jedla ich však násilne nenútia.
Za kvalitu doplnkového jedla : desiata, dodržiavanie odporúčaných výživových dávok potravín,
dodržiavanie materiálových spotrebných noriem a receptúr pre školské stravovanie zodpovedá
vedúca školskej výdajnej jedálne.
Stravovacie zariadenie (VŠJ) má vypracovaný samostatný prevádzkový poriadok .
Stravu klientom prinášajú z kuchyne a vydávajú z výdajne zamestnanci DSS.
Zabezpečenie doplnkového stravovania prostredníctvom bufetov automatov
a iných foriem ambulantného predaja
- V DSS nie je vykonávaný žiadny predaj potravinárskeho tovaru ani nápojov.
- V DSS nie je nainštalovaný nápojový automat .
Zabezpečenie pitnej vody, odkanalizovanie, vykurovanie a ohrev TÚV
- Objekt je napojený na verejný vodovod, ktorého prevádzkovateľom je Bratislavská
vodárenská spoločnosť, odkanalizovanie objektu je riešené mestskou kanalizačnou sieťou.
Prívod TÚV je zabezpečený z Bytového podniku Myjava. Vykurovanie je zabezpečené z Bytového
podniku Myjava. Dodávka teplej vody sa zabezpečuje ohrevom vody z hospodárskeho
pavilónu Materskej školy Hoštáky.
Zabezpečenie čistoty a údržby jednotlivých priestorov zariadenia
Starostlivosť o vonkajšie priestory zabezpečujú klienti a zamestnanci zariadenia podľa
potreby – hrabanie lístia, výsev kvetinových záhonov, odhŕňanie snehu.
Záhradné zariadenie na dvore (kovové, drevené preliezačky) je udržiavané v dobrom
technickom stave.
Skladovanie posteľnej bielizne a manipulácie s ňou, vrátane jej výmeny
- v zariadení je dostatočné množstvo bielizne (posteľné prádlo, uteráky)
- výmena posteľnej bielizne v zariadení je jedenkrát týždenne
- výmena uterákov je jedenkrát týždenne, alebo podľa potreby
- pranie zabezpečené v práčovni predškolského zariadenia (Materská škola Hoštáky)
- prechodné uloženie použitej bielizne je v koši na prádlo,
- prechodné uloženie čistej bielizne na vodoliečbu je v skrinke v elektroliečbe
Skladovanie detských plienok a manipulácia s nimi
Plienky, ktoré sú použité sa dávajú do nádoby, ktorá je uzatvorená a je umiestnená vo WC.
Zneškodňovanie tuhého odpadu, frekvencie vyprázdňovania
odpadových nádob ich čistenia a dezinfekcia
- TKO je prechodne zhromažďovaný v košoch, odvoz zabezpečený 1krát týždenne
- k dispozícii v priestoroch zariadenia dostatok odpadových košov,
- v kabínach zariadení na osobnú hygienu dievčat sú ľahko udržiavateľné
uzatvárateľné nádoby
- frekvencia vysýpania denne
- dezinfekcia - denne
Dôležité telefónne čísla
Hasičský a záchranný zbor: 112
Polícia: 112, 158
Poliklinika: 6979111
Mestský úrad: 6907 119
Mestská polícia: 159, 621 23 21
Tento prevádzkový poriadok je vyvesený v Domove sociálnych služieb pre deti
a dospelých ÚSVIT na viditeľnom mieste a je záväzný pre všetkých zamestnancov.
Prevádzkový poriadok nadobúda platnosť dňom 01.08.2013 a účinnosť schválením
Prevádzkového poriadku Regionálnym úradom verejného zdravotníctva v Trenčíne.
V Myjave, dňa 31.07.2013
Mgr. Jana Gáliková
Riaditeľka, n.o.